Rådgivende salg gir en kraftig struktur for en vellykket, behovs basert dialog.

Kritiske suksessfaktorer for å lykkes med rådgivende salg:
  • Å heve kvaliteten på salgs samtaler med kundene dine for å gjøre de mer produktive
  • Selgere må være godt nok forberedt for å presentere verdi i samtalen med innkjøpere eller beslutningstagere
  • Å søke etter kundens behov og knytte disse behovene på en overbevisende måte til løsningene dine
  • Å løse motforestillinger og motstand på en kunde fokusert måte
  • Lukking av salget på en effektiv måte for å komme videre
  • ResultatPartners rådgivende salgs ferdigheter hjelper selgere til å utføre salgs samtaler effektivt

ResultatPartners treninger knyttet til rådgivende salgs ferdigheter er en  grundig prosess som fokuserer på nytteverdien og effektiviteten i salgssamtalen. Deltakere vil få en grundig metode i hvorfor man skal gjennomføre på denne strukturerte måten, hva man oppnår og hvordan man praktisk gjennomfører metoden. Programmet gir deltakerne to “salgs metoder” eller verktøy. Rådgivende Salg Rammeverk og ResultatPartners Seks Kritiske Ferdigheter, slik at selgere på alle nivåer kan utføre salgs samtaler og salgs besøk mer effektivt. Rådgivende Salg Rammeverk gir selgere en konsekvent, repeter bar prosess for å føre en effektiv salgs dialog. De seks kritiske ferdighetene gir påfyll og inspirasjon samt støtter støtter opp under rammeverket, og gir selgere muligheten til å utnytte deres tekniske dyktighet og ferdigheter samt bruke alle tilgjengelige salgs egenskaper for å åpne flere dører, forstå kundens behov og lukke flere tilbud og derved øke salget.

  • Dramatisk forbedre kvaliteten på salgs samtaler ved å bringe organisasjonsomfattende konsistens og disiplin til hvordan salgssamtaler er forberedt på, strukturert og utført
  • Få inntekter og forretningsresultater ved å øke nære forholdstall for nye kunder og utvide virksomheten for eksisterende kunder

Mål

Ta utgangspunkt i den mest kritiske ferdigheten i enhver i organisasjonen som hver selger har felles – kommunikasjon – og legg til en konsultativ eller rådgivende prosess, med et tilpasset og forståelig språk og med en struktur for å sikre kundeverdi; og du har en slags «oppskrift» på en svært effektiv salgsprosess som tar utgangspunkt i kundens behov!

  • Utvikle ferdigheter i å bygge rapport under salg som oppmuntrer kunder til mer åpen og ærlig å dele informasjon om deres behov, konkurrenter, priser, beslutnings kriterier og annen informasjon som er viktig for å vinne kundens tillit og derved også få salget.
  • Gjennomføre en målstyrt og kunde fokusert salgsstrategi for mer effektivt å avdekke kundebehov.
  • Bruk en fire-trinns-modell for å avdekke samt behandle eventuelle innvendinger.

Publikum

I likhet med alle ResultatPartners salgstrenings programmer er innhold for rådgivende salgstrening svært tilpasset til alle nivåer, fra nye til erfarne selgere, deres ledere og øvrig ledelse som ønsker å lære seg rådgivende salg.

Leveringsmuligheter

Programmet er svært praktisk og prosess orientert og vi bruker ulike former for trening med en god blanding av teori og praktiske, daglige treninger. Gjennom en 1-2 dagers klasseroms levering (ResultatPartner-ledet eller trener-trener), online eLearning, en-til-en-coaching eller webinar; et bredt utvalg av relevante bøker og støtte materiell for å bygge inn og opprettholde læring er også tilgjengelig.